Φιλοξενούμε άρθρο και φωτογραφίες από το μέλος της ομάδας μας, Νίκο Σταματελόπουλο, ιδιοκτήτη του DS525X.
Τον Νοέμβριο του 2023 δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από την ομάδα μας VOGE MOTO Club Hellas, η οποία με πρότεινε στην Ελληνική εταιρία DNA, για να δοκιμάσουμε σε παγκόσμια πρώτη ένα φίλτρο stage 2 για το DS525X.
Πέρασα απο την εταιρία, τα παιδιά με πολύ επαγγελματισμό έκαναν την τοποθέτηση, μου εξήγησαν κάθε λεπτομέρεια, και ξεκίνησε η περίοδος δοκιμής του φίλτρου πριν βγει στην αγορά και το πάρετε στα χέρια σας.
Το φίλτρο της DNA αντικαθιστά το εργοστασιακό χάρτινο φίλτρο με βαμβακερό, καταργεί τον “πνίχτη” της εισαγωγής (μπλε βέλος στην φωτό), και βιδώνει απευθείας στην εργοστασιακή θέση επάνω στο φιλτροκούτι. Η τοποθέτηση είναι πανεύκολη με τέσσερις βίδες εφόσον αφαιρεθεί η μπαταρία, κάτι που γίνεται ούτως η άλλως και με το εργοστασιακό φίλτρο. Στις φωτογραφίες διακρίνεται και τοποθετημένο επάνω στη μοτοσυκλέτα.
Το φίλτρο διαθέτει υποδοχή να στηριχτεί ο αισθητήρας κλίσης (πορτοκαλί βέλος), όπως και στο εργοστασιακό. Το βέλος του αισθητήρα πρέπει πάντα να κοιτάει προς τα επάνω καθώς αν δεν γίνει σωστά, η μοτοσυκλέτα νομίζει ότι έχει πέσει και δεν παίρνει μπροστά. Προσοχή εδώ λοιπόν σε αυτή τη δικλείδα ασφαλείας του DS525X.
Η περίοδος δοκιμής διήρκησε ένα μήνα και έκανα 810χλμ. με επιτυχία, αφού σκοπός ήταν να μην ανάψει κάποιο check engine, και να προσαρμοστεί ο εγκέφαλος στο φίλτρο, αφού δεν χρειάζεται επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου.
Οι πρώτες θετικές αλλαγές ήρθαν με την έναρξη του κινητήρα. Η απόκριση στο γκάζι μαρσάροντας είναι πιο άμεση, και ο ήχος βαθύς, μπάσος και πολλά υποσχόμενος.
Να πω την αλήθεια δεν περίμενα ότι θα έβλεπα τέτοια διαφορά με ένα φίλτρο, αλλά διαψεύστηκα. Το μηχανάκι έχει μεταμορφωθεί από 3.000 εως 8000 στροφές. Ανοίγει πολύ καλύτερα, έχουν βελτιωθεί πολύ οι ρεπρίζ του, και χαίρεσαι να του “τα χώνεις”! Ο ήχος θυμίζει κάτι από δίχρονο που ροπιάζει, καθώς το φιλτροκούτι είναι ελεύθερο και συμπεριφέρεται ως αντηχείο, ενισχύοντας τον ήχο και σκεπάζοντας την εξάτμιση. Από 7500-8000σαλ. και πάνω δεν είδα κάποια αλλαγή, αλλά αυτός δεν είναι και ο σκοπός χρήσης της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας. Στις μεσαίες στροφές είναι το ενδιαφέρον και εκεί έχει μεγάλη βελτίωση! Επίσης όλα αυτά τα χιλιόμετρα το μοτέρ δούλεψε υποδειγματικά, και ακόμα λειτουργεί 10.000χλμ μετά.
Κατανάλωση: Όταν τοποθετήθηκε το φίλτρο ο μετρητής στην οθόνη αμέσως σκαρφάλωσε στο 4.8λίτρα/100χλμ, πράγμα που με θορύβησε καθώς δεν είχα ξαναδεί τέτοιο νούμερο. Στην δεύτερη βόλτα έπεσε και σταθεροποιήθηκε στα 3.9 (νορμάλ οδήγηση) εως 4.2 (κανιβαλισμός). Πλέον είναι στα 3.9-4.0. Μετρημένο στην μάνικα κυμάνθηκε στα 4.2 λίτρα, αρκετά καλά αφού το κυνηγούσα στο γκάζι λόγω δοκιμών.
10.000χλμ μετά την πρώτη τοποθέτηση ήρθε η ώρα του καθαρισμού. Αν η μοτοσυκλέτα κινείται συχνά σε χωμάτινο τερέν μπορεί να χρειαστεί νωρίτερα καθαρισμό, κάτι απολύτως φυσιολογικό. Ο καθαρισμός παρουσιάζεται αναλυτικά εδώ στο επίσημο κανάλι της DNA. Το καλό είναι ότι το καταλαβαίνεις εύκολα αφαιρώντας τη σέλα, και κοιτώντας το φίλτρο. Συνιστώ να αγοράσετε μαζί και το κιτ καθαρισμού, αφού τα χιλιόμετρα μαζεύονται εύκολα, ιδιαίτερα αν κάνετε ταξίδια.
Συμπέρασμα: Πολύ ευχαριστημένος! Αποτελεί μία απλή και αποτελεσματική βελτίωση, χωρίς να ρισκάρεις κάτι από αξιοπιστία. Επίσης το θεωρώ must για κάποιον που σκέφτεται να προχωρήσει σε εξάτμιση και επαναπρογραμματισμό εγκεφάλου.
Βελτίωση στην επιτάχυνση και τις μεσαίες στροφές, με κερασάκι τον πορωτικό ήχο. Well done DNA!
Κείμενο και φωτογραφίες: Νίκος Σταματελόπουλος