Φιλοξενούμε άρθρο και φωτογραφίες από το μέλος της ομάδας μας, Ντέμη Χαρατσίδη, ιδιοκτήτη του DS900X.
Ένα μικρό review, πρώτη ας το πούμε ¨βαθιά¨ εντύπωση για το VOGE DS900X που έχω ένα μήνα και κάτι στην κατοχή μου με περίπου 2.500 χιλιόμετρα.
Η μηχανή για το ύψος μου έχει καλή στάση οδήγησης (1.90 είμαι) σε φάση που δεν θα προβώ σε κάποια αλλαγή όπως ζελατίνες κλπ ακόμη και η σέλλα σχετικά οκ είναι (δεν συνηθίζεται στις καινούργιες μηχανές).
Έχει αρκετή δύναμη από τις 2.500 – 3,000 στροφές και μετά είναι πύραυλος.
Αναρτήσεις είναι όνειρο (προφανώς τις ρυθμίζεις για τα γούστα σου, και με κατάλληλες ρυθμίσεις είναι ικανές να κάνουν από ένα καλό offroad μέχρι και ταξίδι στην άσφαλτο με υψηλές ταχύτητες ή και στροφές.
Το λάστιχο από “μαμά” PIRELLI SCORPION TRAIL II είναι άριστο για άσφαλτο καθώς ζεσταίνεται πολύ εύκολα και βεντουζάρει και είναι οκ να περάσεις χώμα και χαλίκι ακόμη και κάποια ανάβαση στα “κατσάβραχα” με το μέτρο προφανώς καθώς για κάτι ποιο σοβαρό θα πρέπει να μπει κάτι με μεγάλο τακούνι που είναι ικανό για offroad.
Κατανάλωση πολύ καλή για 900cc με τόση ροπή, με χαλαρή οδήγηση έξω 100 με 130 χιλιόμετρα ώρα είναι 4.5 με ποιο σβέλτη κοντά στα 5.5, αν θες να το πας όσο πάει (έχει δοκιμαστεί για να δω τις δυνατότητες του οχήματος ) μπορείς να φτάσεις 6.5 με 7 (μιλάμε τέρμα γκάζι με 215+ όπου είναι και κόφτης του)
Έχει 21 τροχό μπροστά έτσι αν περιμένει κάποιος στις στυφότερές στροφές να γίνεις Βαλεντίνο Rossi κάπου μπερδεύτηκε και διαβάζει λάθος review (για bmw 900xr ξεκίνησε και μάλλον εδώ κατέληξε (βέβαια είναι αρκετά καλό για 21 τροχό μπορώ να πω παραπάνω από καλό σε αυτές τις συνθήκες)
Δικάβαλο ακόμη και με βαρύ συνεπιβάτη δεν καταλαβαίνει τίποτα, ούτε από θέμα δύναμης ούτε από θέμα σταθερότητας ούτε από θέμα ελέγχου και αναρτήσεων.
Ποιότητα κατασκευής από 1 έως 10 θα έλεγα 8.5 ακόμη και 9 θα τολμούσα να πω (αν εξαιρέσεις βαφή στα κάγκελα θα νομίζεις ότι κάνει 20 χιλιάρικα).
Στον δρόμο είναι βράχος (λες και πάει πάνω σε ράγες) κάτι που αποτελούσε έκπληξη για μένα λόγο ύψους της μηχανής και 21 τροχού.
Φώτα άριστα ειδικά αν ανοίξεις και περβολάκια τα βράδυ. (βέβαια από εργοστάσιο τα ρύθμισαν να φωτίζουν τον ουρανό και πρέπει να αφιερώσεις λίγη ώρα να τα σετάρεις καθώς πρέπει κατά προτίμηση με άτομο πάνω στην μηχανή), γιατί αν δεν τα κάνεις πολύ πιθανόν κάθε βραδύ που τα ανέβεις θα νομίζει ο κόσμος ότι έβγαλες το σήμα του batman (η όποιον έχουν εκεί στην κίνα να τους φρουρεί).
Έχει θερμαινόμενα grips και σέλλα τα οποία απλά τα άνοιξα να δω πως είναι και από ότι κατάλαβα τον χειμώνα θα είσαι σαν το σπίτι σου, έχει 3 levels έτσι δεν νομίζω κάποιος να έχει παράπονο.
Cruise control πολύ καλό το απόλαυσα στην εθνική με πολύωρη οδήγηση, και ευτυχώς δεν έχει κάποιο όριο στο πόσο μπορείς να το βάλεις
Τα 4 modes που έχει έχουν ουσία το κάθε ένα και τεράστια διαφορά το ένα από το άλλο,
Το road είναι ένας εύκολος χάρτης για κάθε μέρα ή ακόμη και στο ταξίδι για οικονομία καθώς δεν σκέφτεσαι ότι με ένα άγγιγμα θα πετάγεται η μηχανή σαν λυσσασμένο σκυλί.
Το rain είναι τόσο “χαλαρός” χάρτης που όντος κάνει τρομερή δουλειά όταν βρέχει και έχει γλίτσα και το traction δεν θα είναι σε θέση να σε σώσει.
Το sport τα δίνει όλα….και το απολαμβάνεις όταν κυνηγάς την μηχανή…. Η καλύτερα να πω τα δίνει σχεδόν όλα……. ο χάρτης που τα δίνει όλα είναι όμως ο Enduro…….. αλλά εκεί κλείνει και το traction και το abs πίσω και το μπροστινό μειώνεται αρκετά σε ευαισθησία….. και όπως λέει και το όνομα του καλύτερα να γίνεται χρήση μόνο στο χώμα όπου και χρειάζεται τέτοια συμπεριφορά του γκαζιού.
Οθόνη δείχνει άριστα είτε με ήλιο κόντρα είτε νύχτα είναι πλήρες από ενδείξεις (αν και θα ήθελα κάποιες προσθήκες όπως τα σορτάρω να βλέπω αυτό που θέλω πάνω στην οθόνη και να ενεργοποιήσουν το Mirroring κάτι το οποίο το έχει αλλά δεν είναι ενεργό (πιστεύω στο μέλλον με κάποιο update θα μας δώσουν και αυτά)
Φρένα αν και δεν έχει κάποια τέρατα 4 πίστωνα μέχρι 160 που τα δοκίμασα σε απότομο φρενάρισμα δούλεψαν άριστα, όπως και συνεχόμενα φρεναρίσματα στο βουνό δεν έδειξαν κάποια σημάδια κούρασης η υπερθέρμανσης.
Έχει ραντάρ και σύστημα που προειδοποιεί εσένα και αυτό που έρχεται από πίσω ότι πλησιάζετε πολύ απότομα ένας τον άλλο (δουλεύουν άριστα όλα αυτά μέχρι τώρα δεν είχα κάποια ψευδή ένδειξη ή κάποια αστοχία).
Τώρα ας τα πούμε «αρνητικά”..
Χαρτογραφήσεις που έχει θέλουν ακόμη κάποια tweaks σε κάποιο εύρος στροφών (μας το υποσχέθηκαν στα επόμενα updates).
Traction control θέλει και αυτό κάποια tweaks καθώς πολλές φορές είναι αρκετά παρεμβατικό και απότομο αν και αποτελεσματικό … σε πολλούς δεν αρέσει αυτό και ένας από αυτούς είμαι και εγώ (και αυτό μας υποσχέθηκαν ότι θα γίνει με update).
Στην αρχή βγάζει πολύ θερμοκρασία από αριστερά (έγκαυμα φάση) μετά από 1200 1500 χιλιόμετρα αν γίνει σωστό στρώσιμο ειδικά μειώνεται δραματικά και αν μπουν και σωστά συνθετικά λάδια πέφτει κατακόρυφα σε φάση με λεπτό Jean παντελόνι οριακά καταλαβαίνεις.
Αλυσίδα είναι αρκετά μέτρια (για κάποιο λόγο……που είναι προφανές… τέτοιες αλυσίδες βάζουν πλέον σε όλες τις μηχανές ανεξάρτητου εταιρείας μέχρι 20κ μπορώ να πω), με την πρώτη ευκαιρία θα βάλω την ZXWO της RK η οποία για μένα είναι η κορυφή δεδομένη στιγμή (άλλοι μπορεί να προτιμούν άλλες μάρκες άλλες αλυσίδες αλλά αυτή είναι καθαρά δικιά μου άποψη)
(μέχρι εδώ όπως έγραψα ήταν “αρνητικά” καθώς είναι κάτι που θα λυθεί έτσι τα γράφω για να τα γράψω καθώς την δεδομένη στιγμή υπάρχουν)
Και τώρα ένα και μοναδικό αρνητικό (εγώ το ήξερα καθώς οδηγώ χρόνια μεγάλες μηχανές και έχω κάνει test drive σχεδόν οτιδήποτε σύγχρονο για να έχω μια άποψη για το κάθε τι κυκλοφορεί)..
Μέσα στην πόλη στην κίνηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα πρακτικά είναι αδύνατη η χρήση της μηχανής, λόγο υψηλής συμπίεσης και όπως κλασσικά κάθε Euro 5 μέχρι 2 2500 στροφές δεν πολύ τραβάνε θα σου πάθει αγκύλωση το χέρι από τον συμπλέκτη αν η χρήση της μηχανής θα είναι εντός πόλης με πυκνή κίνηση και θα σας κουράσει απίστευτα (δεν έχει καμία σχέση σχεδόν καμία μηχανή με της παλιές που από το ρελαντί πήγαιναν σαν πατίνι …. Και αυτή η μηχανή δεν αποτελεί εξαίρεση… και θύμα euro 5)
Αυτά από μένα, να είστε πάντα όρθιοι και καλές βόλτες!
Κείμενο & φωτογραφίες: Haratsidis Demis