Το ταξίδι για το Dinaric Rally 2025 ξεκίνησε από την Αθήνα και μετά από 1350 χιλιόμετρα και 23 ώρες οδήγησης, φτάνουμε στο Bivouac στο Knin της Κροατίας. Στήνουμε, ετοιμάζουμε το μηχανάκι με τα απαραίτητα για να περάσει τον τεχνικό έλεγχο και όλα οκ!
Πρόλογος – Ημέρα Κυριακή
Ξεκινάμε με μόλις 54 αγωνιστικά χιλιόμετρα, σχετικά εύκολο navigation και σαθρή πέτρα. Υπήρχε ένα tricky σημείο σε ένα λατομείο όπου έκανε πολλούς αναβάτες να χαθούν. Πηγαίνοντας αργά αλλά συγκεντρωμένα, στα τρικι σημεία τα βρίσκω και μετά από λίγο φτάνω στον τερματισμό, που με βρίσκει στην πρώτη θέση της κατηγορίας Μ2 και στην P46 της Γενικής.
2η Ημέρα – Stage 1
Καταγράφονται 400 χιλιόμετρα, όπου τα 250 ήταν πραγματικά όρια hard enduro, με κοτρώνες, σαθρή πέτρα, step up και step down. Μου αρέσει πολύ αυτό το τερέν. Ο τερματισμός με βρίσκει ξανά στην πρώτη θέση της κατηγορίας μου Μ2 με διαφορά 2 λεπτών από τον δεύτερο και P46 overall.
3η Ημέρα – Stage 2
Ξεκινάμε για 290 χιλιόμετρα, όπου στα 150 αρχίζω να νιώθω τον πίσω τροχό να παίζει δεξιά αριστερά περίεργα. Στο 170 το νιώθω φλατ και σταματάω. Είχε σκάσει το mousse. Το δένω με δεματικά και όσο μπορώ συνεχίζω, αλλά το έδαφος ήταν πετρώδες και μου δημιουργούσε προβλήματα. Σταματάω 4-5 φορές για να διορθώσω, ώσπου έφτασα στον πρώτο ανεφοδιασμό.
Εκεί άρχιζα να ψάχνω λύση και ένας αγωνιζόμενος μου λέει “βρες σαμπρέλα.” Ψάχνω σαμπρέλα και εργαλεία για να λύσω την πίσω ζάντα, καθώς δεν φανταζόμουν ότι με mousse θα χρειαζόταν να λύσω τον πίσω τροχό (ακόμα ένα μάθημα). Περνώντας αρκετοί αναβάτες από μπροστά μου, παρακαλούσα και ο καθένας τους μου έδινε κάτι. Βρίσκω σαμπρέλα και εργαλεία, το φτιάχνουμε με τη βοήθεια άλλων αγωνιζομένων και συνεχίζω. Δεν υπήρχε περίπτωση να μην τερματίσω· θα το γύριζα ακόμα και με τη ζάντα σκέτη.
Το δεύτερο κομμάτι για το υπόλοιπο των 290 χιλιομέτρων ήταν αρκετά πετρώδες και συνέχισα, χάνοντας από όλο αυτό 2 ώρες. Κατάφερα μέσα στο stage να την μειώσω κατά 1 ώρα. Τερματισμός και P5 στην κατηγορία μου Μ2, με διαφορά 1 ώρα και 5 λεπτά από τον πρώτο.
4η Ημέρα – Stage 3 (Marathon Day 1)
Ξυπνάω το πρωί, ενώ μέχρι χθες το βράδυ το μηχανάκι δούλευε κανονικά, αλλά τώρα δεν ανάβει εύκολα. Κάνω μια βόλτα και κάνει σκασίματα και σβήνει. Εδώ ξεκινάει το πρόβλημα. Βάζουμε booster, ανάβει για λίγο και μετά τα ίδια. Έχω μόλις 30 λεπτά για να ξεκινήσω. Ο Πανίκος λέει ότι η μπαταρία είναι νεκρή.
Αρχίζω να ψάχνω μπαταρία σε όλο το bivouac. Ευτυχώς, υπήρχε μια αγωνιστική ομάδα από την Αγγλία και μου δάνεισαν μια. Την τοποθετούμε, όλα οκ. Περνώ την εκκίνηση, αλλά στο 12ο χιλιόμετρο το μηχανάκι σβήνει ξανά. Προσπαθώ να κάνω κάτι με τηλεφωνική βοήθεια από τον μηχανικό μου, Χρήστο Βλάμη, αλλά τίποτα. Σπρώχνω το μηχανάκι για περίπου 7 χιλιόμετρα μέχρι να έρθει το τρέιλερ της υποστήριξης.
Φτάνουμε πίσω στο Bivouac. Ζητάω βοήθεια από άλλη ομάδα με εμπειρία Dakar. Μου λένε για ανορθωτή, που δεν είχαμε μαζί. Πηγαίνουμε στο κέντρο του Knin για να βρω κάποιον ανορθωτή που να ταιριάζει. Μετά από αρκετό ψάξιμο, υπάρχει μόνο ένας ανορθωτής που ταιριάζει (5pin).
Επιστρέφουμε στο Bivouac για να δούμε τι θα κάνουμε. Μετά από 4 ώρες προσπάθειας, μου λένε ότι το μηχανάκι δεν φτιάχνεται και όλα τελειώνουν. Λέω “τέλος αγώνα,” ώσπου μετά από κάποιες ώρες έρχεται ο Απόστολος, άλλος Έλληνας αναβάτης στην κατηγορία Dare. Το βλέπει και λέει “εγώ θα το φτιάξω.”
Ήμουν τελειωμένος, προσπαθώντας να δεχτώ ότι δεν θα τερματίσω. Για να μην τα πολυλογώ, ξεκίνησε πειράματα και μετά από 9 ώρες, φτιάχνοντας σχεδόν καινούργια πλεξούδα από τα πηνία, ανορθωτή και μπαταρία, χρησιμοποιώντας κολλητήρι και διάφορες πατέντες και δοκιμές, τα καταφέρνει.
Καθ’ όλη τη διάρκεια είχαμε από τη διοργάνωση υπενθύμιση ότι το μηχανάκι δεν μπορεί να βρίσκεται στην τέντα αλλά σε συγκεκριμένο χώρο Park Ferme, με 1 ώρα προθεσμία για να το φτιάξουμε. Όλο αυτό μου κόστισε 6 ώρες ποινή για εξωτερική βοήθεια και 3 ώρες ποινή γιατί δεν τερμάτισα εγκαίρως, σύνολο 9 ώρες ποινή.
Εξήγησα στους ανθρώπους ότι δεν με ενδιέφερε το βάθρο, εγώ ήθελα απλώς να τερματίσω τον αγώνα. Το μηχανάκι το άφησα στο Park Ferme στις 11:30 τη νύχτα.
5η Ημέρα – 465 χιλιόμετρα (Marathon Day 2 – Bosnia)
Εκκίνηση στις 05:52. Τα δίνω όλα, με όχι και τόσο δύσκολο τερέν, αλλά γκαζερό, με κάποιες φορές τρύπες στο έδαφος. Το μηχανάκι δουλεύει άψογα. Ο τερματισμός γίνεται μετά από 6 ώρες και 55 λεπτά οδήγησης και με βρίσκει στην P2 της κατηγορίας μου με μόλις 25 δευτερόλεπτα διαφορά από τον πρώτο.
Όμως, μου δίνουν και 3 ώρες ποινή από την προηγούμενη ημέρα, οπότε κατεβαίνω στην P6 της κατηγορίας.
6η Ημέρα – Επίλογος, 200 χιλιόμετρα
Εκεί δίνω όλα τα 200 χιλιόμετρα, με τα τελευταία 80 να είναι αναφορικά πολύ πετρώδη. Πέρασα αρκετούς αναβάτες και ο τερματισμός με βρίσκει P1 στην κατηγορία μου, με διαφορά 8 λεπτών και 49 δευτερολέπτων από τον δεύτερο και στην P41 της Overall.
Είμαι πολύ χαρούμενος που τερμάτισα, γιατί για μένα ο τερματισμός είναι το πιο σημαντικό. Το χρωστάω στην επιμονή του Απόστολου Ζειτουνιά, του Έλληνα αναβάτη της κατηγορίας Dare, που έτρεχε για πρώτη φορά Rally!
Και αυτό που κρατάω για το τέλος: κανονικά θα μπορούσα να τρέξω στην κατηγορία Μ1, μιας και το Voge 300 Rally είναι 292cc, αλλά θα ήταν μια πολύ εύκολη επικράτηση χωρίς να πιεστώ· θα ήμουν στην πρώτη θέση. Επέλεξα να μπω στην κατηγορία Μ2, όπου είναι beta, husqvarna, ktm, gasgas από 300 μέχρι 390 κυβικά, γιατί θεωρώ ότι η αξία του νικητή κρίνεται από τους αντιπάλους που είχε να συναγωνιστεί.
Στην Μ2 είχα πραγματικά άξιους αναβάτες και μέσα στο stage κάποιες φορές δίναμε μάχη στην ίδια γραμμή.
Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τα μηνύματα και τη στήριξη. Συνεχίζουμε την αγωνιστική μας πορεία με νέο μηχανάκι το 2026. Το Voge 300 Rally έκλεισε τον κύκλο του μετά από 1.5 χρόνο και 5 αγώνες, κοιτώντας στα ίσια τα καθαρά αγωνιστικά μηχανάκια.